fitness
  • 305 үзэлт
  • 0 сэтгэгдэл
  • 2024-07-15

1.Юанийн олон улсын түвшинд хүрэхийг ахиулж, "Нэг бүс нэг зам"-ыг дэлхийн хэмжээнд холбож, шинэ дэг журам тогтооно.

2013 онд “Бүс ба зам” санаачилгыг анх дэвшүүлж, түүнээс хойш олон улс орон нэгдэж байна. Жил ирэх тусам олон улс орон нэгдэхийн хэрээр дэлхийн ландшафт шинэ өөрчлөлтийг авчирлаа.

Тэгвэл “Нэг бүс, нэг зам” санаачилгад дэлхийн хэчнээн улс орон оролцож байна вэ? Тэдний нэгдэх зорилго юу вэ?

2023 оны зургадугаар сарын байдлаар манай улс дэлхийн 152 оронтой “Бүс ба зам”-ыг хамтран байгуулсан. “Бүс ба Зам” санаачилгын анхны санал гарснаас хойш 10 жил өнгөрчээ.

Ийм хамтын ажиллагааны харилцаа нь АНУ-ын стратегийн тэнцвэрийг эвдэж, дэлхийн аль хэдийн бүрэлдэн тогтсон нөхцөл байдалд шинэ нээлтүүдийг олж чадна.

Эдгээр улс орнуудад Орос, Ойрхи Дорнодын орнууд, Африкийн ихэнх улсууд, Өмнөд Америкийн орнууд, Куба болон бусад орнууд хамрагдаж байгаа боловч энэ нь дэлхийг бүхэлд нь хамардаггүй ч дэлхийн бүх чухал тивд оролцдог.

Хэрэв та дэлхийн газрын зургийг дэлгэж, эдгээр оролцогч орнуудын газар нутгийг улаанаар тэмдэглэвэл улаан өнгө 70% хүрсэнд бүгд гайхах болно.

Зарим хүмүүс үүнийг “Нэг бүс, нэг зам” санаачилга огт биш, Global Connect гэж хошигнож байсан.

Дэлхий даяар бид "Нэг бүс, нэг зам" бодлогоор дамжуулан улс орнуудын эдийн засаг, соёлыг холбож, хүн бүрийг хамтдаа хөгжүүлэхэд тусалдаг.

Энэ мэдэгдэл мэдээж жаахан хэтрүүлсэн боловч ам.долларын ноёрхлын дор шинэ боломж байгаа нь дамжиггүй. Өнөөгийн ертөнцөд геополитикийн эрсдэл, эдийн засгийн хямрал, олон нийтийн санаа бодлын эрсдэлүүд дэлхий дахинд хэрэгтэй байна.

2013 онд энэ үзэл баримтлалыг анх дэвшүүлэхэд олон улс идэвхгүй байсан.

Дэлхийн хоёрдугаар дайн дууссанаас хойш дэлхий ертөнц их гүрнүүдийн нөлөөнд автсан. АНУ, ЗХУ-ын хооронд үүссэн хүйтэн дайн дэлхий нийтийг цөмийн зэвсгээс сэргийлэх айдас төрүүлэв.

Улс төрийн илүү эрх ашиг, ашиг сонирхлыг эрэлхийлэхийн тулд АНУ Алс Дорнод, Ойрхи Дорнод болон бусад газруудад шатрын бөмбөг байрлуулж эхлэв.

Япон, Өмнөд Солонгос, Өмнөд Вьетнам, Энэтхэгийг дэмжиж, нэг талаас өөрийн үзэл баримтлалыг дамжуулж, нөгөө талаас Хятад, ЗХУ-ын араас хөөцөлдөж, бидний хөгжлийг барьж байсан.

Зөвхөн АНУ-ын нөлөөнд автсан Вьетнамын дайн 20 жил үргэлжилсэн энэ дайн Вьетнамчуудын амьдралд асар их нөлөө үзүүлж, дайныг дэлхийн бүх хүмүүсийн зүрх сэтгэлд сүүдэр болгон үлдээсэн.

Санамсаргүй тохиолдлоор Афганистаны дараагийн дайн илүү их нөлөөлсөн.

Байлдааны талбарт үй олноор хөнөөх бүх төрлийн зэвсгийг илгээж, өндөр технологийн бүхий л төрлийн зэвсгийг тулаанд оруулсан. 21-р зууныг оролцуулаад дэлхий ертөнц төсөөлж байгаа шиг амар амгалан биш, хүйтэн дайны сүүдэр холгүй байж магадгүй гэдгийг нэг л зүйл хүн бүрт хэлж байна.

Хүчтэй үймээн самуун дунд олон улс орон уламжлалт аргаар хөгжих боломжгүй болсон.

Хүн төрөлхтөн тодорхой хэмжээнд нэгдэл болж, хүчирхийлэл, албадлага, ноёрхол дэлхий дахинд чиглэхээ больсон. Тиймээс “Нэг бүс, нэг зам” санаачилгад оролцох нь эдгээр улс орнуудад шинэ шийдэл хайх боломжийг олгож байгаа юм.

Ямартай ч “Бүс ба Зам” санаачилгад нэгдэн орсноор олон улс орон үр шимийг нь хүртэж байна.

Тэд Хятад улстай эдийн засгийн харилцаа холбоо тогтоож, улс орныхоо эдийн засгийн хөгжлийг ахиулж, хоёр тал хоёуланд нь хоёуланд нь ашигтай ажилласан. Үүний зэрэгцээ улс төрийн түвшинд тэд АНУ-д найдах шаардлагагүй.

Орос шиг улс орны хувьд АНУ түүний өрсөлдөгч нь “Нэг бүс, нэг зам” санаачилгад нэгдэх нь АНУ-ын байгуулсан ярианы тогтолцооноос татгалзахад тусална.

Гуравдагч ертөнцийн бусад орнуудын хувьд “Бүс ба зам”-д нэгдэх нь тэднийг жинхэнээсээ өсөн дэвжихэд тустай.

Тэгвэл эдгээр улс нэгдэх нь Хятадад ямар ашиг авчрах вэ? Ямар улс орнууд нэгдээгүй вэ?

2.

"Нэг бүс, нэг зам" санаачилга нь юанийн олон улсын түвшинд хүрэхийг ахиулж, арван жилийн хугацаанд гайхалтай үр дүнд хүрсэн бөгөөд АНУ цаашид үүнийг зогсоож чадахгүй.

2013-2023 он хүртэл “Нэг бүс, нэг зам” санаачилгыг арван жил сурталчилж байна. Сүүлийн 10 жилийн хугацаанд Хятад улс Африк, Орос болон бусад орнуудтай эдийн засгийн харилцаагаа улам нягтруулж байгааг бид харж байна.

Гадаадын иргэд Хятад руу худалдаа наймаа хийх, гэр бүл зохиох зорилгоор ирэх нь олширч, манай улсын иргэд хилийн чанадад ажиллахыг илүүд үзэж байна.

Өнгөрсөн арван жилийн хугацаанд бид олон төмөр зам, далан барьсан. Тухайлбал, Хятад-Европын төмөр замын экспресс нь 5 сая хайрцаг ачаа тээвэрлэж, 300 тэрбум ам.долларын өртөг бий болгож, 2022 оны наймдугаар сарын байдлаар Европын 200 гаруй хотод хүрчээ.

Энэ нь дэлхийн эдийн засгийн өсөлтөд ихээхэн түлхэц өгч, манай улсын болон бусад орны хөгжилд түлхэц өгсөн.

Баяжихыг хүсвэл эхлээд зам барина гэдэг үг бий. Манай улс Шинэ Хятад улс байгуулагдах эхэн үед манай улсын олон хотууд явах боломжгүй замтай, ачаа тээвэрлэлтэд хүндрэлтэй, эдийн засгийн өсөлт удаашралтай байсан.

Дараа нь манай улс дэд бүтцийн галзуу бүтээн байгуулалтыг эхлүүлсэн.

Одоо бол том хот ч бай, хөдөөний танихгүй газар ч бай тал тал тийшээ үргэлжилсэн зам байдаг. Энэ нь олон хүнийг ажилдаа явахад хялбар болгож, ачаа тээвэрлэх зардлыг бууруулдаг.

Энэ нь нэг улсад ч, дэлхий даяар ч үнэн байдаг.

Эрт дээр үед дэлхийн газар далайгаар тусгаарлагдсан, дамжин өнгөрөх технологи байхгүй, мэдээлэл дамжуулах боломжгүй байсан. Үүний үр дүнд дэлхий бүхэлдээ төвлөрлийг сааруулж, бие даасан байдалтай болно.

Өнөөдөр аж үйлдвэрийн хоёр дахь хувьсгал, сүлжээний мэдээллийн хөгжил дэлхийг нэг болгосон. Худалдаа ч мөн адил хотоос өөр өөр “цаг хугацааны зөрүүтэй” улс орнуудын хооронд худалдаанд шилжиж эхэлсэн.

Манай улс ОХУ-тай төмөр зам, Европын болон бусад улстай авто зам барьж байгаа эдгээр тээврийн хэрэгсэл нь газарзүйн хязгаарлалтыг даван туулж, олон улсыг хооронд нь холбодог.

Эдгээр улсууд солилцоо хийснээр манай улстай илүү ойр дотно харилцаатай болох нь манай улсад ч бас олон үр өгөөжөө өгөх болно.

Хамгийн ойлгомжтой зүйл бол юанийг олон улсын болгоход түлхэц өгч байгаа явдал юм.

Төрөл бүрийн барааны солилцоонд бид юан болон үндэсний мөнгөн тэмдэгтээр тооцоо хийж, олон улсын худалдаа зөвхөн ам.долларын ноёрхлоор хязгаарлагдахаа больсон.

Тухайлбал, Арабын орнуудтай хийсэн худалдааны хэмжээ 2020 онд 50 орчим тэрбум ам.долларт хүрч, үүний 70 хувь нь юанийн төлбөртэй байна.

Холбооны нөөцийн сангийн хүүгийн өсөлтөөс үүдэлтэй инфляци болон ам.долларын ханш буурахаас зайлсхийхийн тулд улам олон улс орон юанийн ханшийг тогтвортой байлгахыг илүүд үздэг.

Өнөөдөр энэ өөрчлөлт улам бүр тодорхой болж байна. Энэ нь юанийг олон улсын болгоход түлхэц болно гэж олон хүн үзэж байна. Гэвч “Нэг бүс, нэг зам” санаачилгад дэлхийн бүх улс орон нэгдээгүй байгаа.

Дэлхийн томоохон, нөлөө бүхий орны хувьд АНУ “Бүс ба Зам” санаачилгад нэгдээгүй. Мөн Европт өөрсдийн эрх ашиг хохирч байгаад маш их санаа зовж, “Нэг бүс, нэг зам” санаачилгад эргэлзээ төрүүлсэн улс орнууд ч бий.

Өнөөгийн ертөнцөд хүн төрөлхтний хамтын ирээдүйтэй хамтын нийгэмлэгийг байгуулах нь нэн чухал бөгөөд "Бүс ба Зам санаачилга"-д нэгдэх нь бас түүхэн хандлага юм. Гэвч цаг үеийн асар их өөрчлөлтийн өмнө бид олон эрсдэлтэй тулгарсаар байна.

Эдгээр эрсдэлүүд юу вэ?

3.

"Нэг бүс, нэг зам" нь юанийг олон улсын түвшинд хүргэхийг дэмжиж, АНУ-ын тэнцвэрийг эвдэж байгаа нь боломж уу, эрсдэл үү?

Өнөөдөр дэлхий ертөнц нэг зуунд үзэгдэж байгаагүй гүн гүнзгий өөрчлөлтийг туулж байна. Технологийн хувьсгал, аж үйлдвэрийн өөрчлөлт, санхүүгийн хямрал, хүнсний хямрал, дайны хямрал... Дэлхий урьд өмнө байгаагүй хурдацтай өөрчлөгдөж байна.

АНУ-ын байгуулсан анхны ярианы систем аажмаар нурж, түүний ноёрхсон эдийн засгийн үйл ажиллагаа ч зогсонги байдалд орсон. Энэ нь шинэ боломжуудыг авчирч, олон улсын орчныг илүү төвөгтэй болгосон.

Дэлхий даяар олон шинэ зөрчилдөөн, өөрчлөлтүүд гарч ирнэ.

Үүний зэрэгцээ АНУ манай улсын “Бүс ба Зам” бодлогод стратегийн хяналт, тэнцвэрт байдлыг хангаж ирсэн. 2021 оны 6-р сард Байден 7 орны уулзалтыг удирдаж, "илүү сайн дэлхийг бүтээх"-ийг дэмжсэн.

Энэ сэдэв нь "хүн төрөлхтний хамтын ирээдүйтэй хамтын нийгэмлэгийг хамтран байгуулах" сэдэвтэй төстэй гэдгийг харахад хэцүү биш юм.

Түүнчлэн манай улсад ч гэсэн зарим улс орны үл итгэлцэл нүүрлэж байна.

Тухайлбал, ХБНГУ-ын хэвлэл мэдээллийнхэн “Нэг бүс, нэг зам” санаачилгад сөрөг ханддаг. Герман улс өөрийн протекционист үзлээсээ болоод “Нэг бүс, нэг зам” санаачилгад нэлээд эсэргүүцэлтэй хандаж, урхи гэж хүртэл боддог.

Энэ нь Германы соёлтой холбоотой. Тэд зөвхөн биднийг шүүмжлээд зогсохгүй АНУ, Оросыг шүүмжилдэг.

Германы хэвлэл мэдээллийн хэрэгслүүдийн нүдээр тэдний уламжлалт туршлагад нийцэхгүй, хамтран ажиллах шаардлагатай ийм хамтын ажиллагаа нь бусад орны “амбиц”-ын урхи болдог. Гэсэн хэдий ч Германы болгоомжтой хандлагыг ойлгож болно.

Дэлхийн 1, 2-р дайны сүйрлийн дараа Герман дэлхий даяар итгэлээ алдсан.

Үүний зэрэгцээ энэ нь Германы гүн ухаантай холбоотой юм. Тухайлбал, Кантын шүүмжлэлийн нөлөөгөөр германчуудыг илүү болгоомжлох хандлагатай болгож, өнөөгийн ертөнцтэй тулгараад байгаа бол тэд өнөөгийн өвчин эмгэгийг шүүмжлэх хандлагатай болсон.

Нэмж дурдахад, Германы энэ хэвшмэл ойлголт ч үүнтэй холбоотой.

Германы хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр "лууван ба саваа", "аврагч", "трояны морь", "тогшруулах" гэх мэт үгсийг олон удаа ашигласан. Тэд өөрсдийн улсын мэдээлэлд итгэдэг ч Хятадын мэдээлэлд итгэдэггүй.

Энэхүү үл итгэлцлийн өмнө цаг хугацаа, өгөгдөл л тэднийг өөрчилж чадна.

2022 оны зургадугаар сарын байдлаар “Бүс ба зам” дагуух худалдааны хэмжээ ойролцоогоор 1.2 тэрбум ам.доллар байна. 2022 оны долдугаар сарын байдлаар санхүүжилтийн хэмжээ 35.7 тэрбум ам.долларт хүрч, бид мөн 20 гаруй улстай үндэсний мөнгөн тэмдэгт своп хэлцэл байгуулаад байна.

Үүний зэрэгцээ бид ард иргэдийн амьжиргааг дэмжих олон төслийг хэрэгжүүлж, бусад улс оронтой боловсрол, соёлын солилцоог эвсэгтэйгээр хэрэгжүүлсэн.

Манай улс шинэ технологиор дэмжин хоёр талын цахим худалдааны хамтын ажиллагааг бий болгох, хил дамнасан цахим худалдааг бий болгох зорилгоор "Дижитал торгоны зам", "Ногоон торгоны зам"-ыг мөн эхлүүлсэн.

Ийм ололттой тулгарсан Герман үүнийг үл тоомсорлож болохгүй.

Хэдийгээр зарим германчууд зэвүүцсэн хэвээр байгаа ч өнөөдрийн дарамт шахалт дор "Нэг бүс, нэг зам" санаачилга нь харилцан ашигтай үр дүнд хүрэх өргөн орон зайг авчирна гэж тэд хэлж байна.

Одоогоор Герман улс үл итгэлцэж байгаа ч Хятадын “Нэг бүс, нэг зам” санаачилгад ихээхэн санаа зовж байгаа нь эндээс харагдаж байна.

ХБНГУ-ынх шиг асуултуудтай тулгарсан манай улс тэдний санаа зовоосон асуудалд зохих ёсоор хариулах боломжтой. "Бүс ба Зам" санаачилгын мөн чанарыг Германд хэлэхийн тулд бодит мэдээлэл, чин сэтгэлийн хариултыг ашигла.

Манай улс ямар ч эрсдэлтэй тулгарч байсан “Нэг бүс, нэг зам” санаачилгын хөгжил үргэлж сайн байх болно. Бүх саад бэрхшээл, татгалзлын өмнө бидний хийх ёстой зүйл бол өөрийн замаар замнаж, олон талт ажлыг сайн хийх явдал юм.

Лавлагаа:

①Бүс ба Зам санаачилгад тулгарч буй эрсдэлүүд болон Хятадын сонголт

②Германы хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр "Нэг бүс, нэг зам" санаачилгын бүтээн байгуулалт

——Германы үндсэн 8 хэвлэл мэдээллийн хэрэгслийн дүн шинжилгээнд үндэслэсэн (2013-2022).

③“Нэг бүс, нэг зам” санаачилга ба юанийн олон улсын хэмжээнд бий болгох*

—-Сон Ке Хоу Жиннин юанийн бодит гүйлгээний өгөгдлөөс авсан эмпирик нотолгоо

Платформын дүрмийн дагуу та надтай илүү их харилцаж байж л жинхэнэ шүтэн бишрэгч гэдгээ хүлээн зөвшөөрөх болно. Хэрэв та миний нийтлэлд дуртай бол "Follow" дээр дарж, нийтлэлийн түлхэцийг аль болох хурдан хүлээн авахын тулд хатуу шүтэн бишрэгч болж чадна.

 

Эх сурвалж: https://mbd.baidu.com/newspage/data/landingshare?context=%7B%22nid%22%3A%22news_9088528287207907842%22%2C%22sourceFrom%22%3A%22search%22%7D&isBdboxFrom=1&pageType=1&rs=2609790994&ruk=opK6wsI6LXGKu-wHe43VzQ&sid_for_share=&urlext=%7B%22cuid%22%3A%22_OHqfg8U2iggiSaMjuv_u0ufSu_uiHtSgavtaYaaHaKQ0qqSB%22%7D

Бусад мэдээ

Магистраль шугамын засварын дараа орчны тохижилтод стандарт хангуулахаар ажиллаж байна

Магистраль шугамын засварын дараа орчны тохижилтод стандарт хангуулахаар ажиллаж байна

Хотын стандарт, хяналтын газраас шинээр хийж байгаа болон засаж буй магистраль шугамд хяналт тавин а

Хүүхдийн мөнгөнд хамрагдсан эсэхийг шалгах заавар

Хүүхдийн мөнгөнд хамрагдсан эсэхийг шалгах заавар

Хүүхдийн мөнгөн тэтгэмжийг энэ оноос хэрхэн олгох тухай асуудлыг Засгийн газрын хуралдаанаар шийдвэр

Сэтгүүлч Ж.Хэрлэн
Сэтгүүлч Ж.Хэрлэн